Fordeling af opgaver

Here diskuterer vi emner omkring databehandlig, informationsflow, hjemmesider, infosystemer osv. Primær målgruppe er Solvangs redaktionsgruppe.

Redaktører: Mark, Solvangs redaktion

Fordeling af opgaver

Indlægaf annemarie » 03 feb 2015 19:04

Jeg forventer da, at redaktionen selv finder ud af at fordele arbejdsopgaverne på fornuftig vis, så der hverken opstår kaos, rod, råd eller svamp, og jeg har fuld tillid til, at Charlotte magter opgaven som overhoved i redaktionen. Mark og jeg er administratorer og bør blande os udenom arbejdsfordelingen i udvalgene. Opstår der kaos eller rod, medvirker jeg gerne i et radaktionsmøde som formand for foreningen, hvis jeg bliver indkaldt. Så vil jeg komme med et par gode råd og borgerlige ord. Men det er klart, redaktionen skal sikre sig, at redigering foregår på en professionel og pålidelig måde, navnlig når det ikke er deres egne dokumenter, de jonglerer rundt med. Som jeg har sagt før: Man redigerer ikke hverken indhold eller form i et dokument, en anden ejer, uden forudgående forespørgsel hos ejer. Da det er nødvendigt at tildele redigeringsret på offentliggjorte dokumenter til den, der skal lægge det på hjemmesiden, må man som minimum kunne stole på, at denne enkle regel bliver overholdt. Det siger sig selv, og vi behøver ikke diskutere det, for det er der da ingen, der kunne finde på.
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Fordeling af opgaver

Indlægaf Mark » 03 feb 2015 19:57

Min holdning:
Det glæder mig til at høre at gruppen er parat til at arbejde selvstændigt og levere nogle resultater. Det var oprindelig ide med redaktionsgruppen (se http://redaktion.solvang-hf.dk/om-os).
Jeg ser frem til en god designet og brugervenlig hjemmeside.
Da jeg har lagt mange af mine personlige ressourcer til opsætning af systemer og indføring af sytemet hos foreningens medlemmer vil jeg gerne bliver informeret i opstartsperioden om hvilke teknologier gruppen tænker sig at bruge til at sikre foreningens systemer og data.
Hvis det viser sig at gruppen har valgt at bruge andre teknologier end vi bruger, så skal gruppen tage fuld ansvar for administration og vedligeholdelse af de systemer.
Jeg kan selvfølgeligt hjælpe (som altid) hvis der opstår behov.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fordeling af opgaver

Indlægaf annemarie » 04 feb 2015 02:17

Jeg håber ikke, redaktionen har tænkt sig at implementere andre systemer. Det ville være uheldigt efter min opfattelse.
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Fordeling af opgaver

Indlægaf Mark » 04 feb 2015 14:53

Jeg er uneig med dig AM. Vi har vælgt at bruge Google sites fordi det passer bedst til uerfarne brugere og nybegyndere.
Det er ikke det bedste CMS (content managemet system). Der findes mange andre gratis systemer. Vi allerede bruger disussionsforum som er baseret på PHPBB open source, som ikke er Google system.
Hvis web gruppen kan selv klare administration og brug af et bedre hjemmesidesystem, så vi kan sagtens acceptere det. Det drejer ikke sig om udskiftning af foreningens Google Apps infosystem men om repræsentation af samme google drev dokumenter gennem et mere smart og smyk grænseflade.
Vi skal stille selvfølgeligt nogle karv til de nye systemer. De skal være vedkendte og standate open source gratis systemer. Dem, som vil indføre de systemer skal selv administrere og servicere dem, de skal ikke skabe besvær til dem som bruger foreningens hovedsytem (Google Apps) mm
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fordeling af opgaver

Indlægaf annemarie » 04 feb 2015 21:58

Okay. Jamen, det kan jeg da kun tilslutte mig. Jeg var bare ikke lige klar over mulighederne og blev bange for at miste et godt system, jeg efterhånden kender nogenlunde. :)
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48


Tilbage til Redaktionen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron