Flytning af Nyheder til forumet

Here diskuterer vi emner omkring databehandlig, informationsflow, hjemmesider, infosystemer osv. Primær målgruppe er Solvangs redaktionsgruppe.

Redaktører: Mark, Solvangs redaktion

Tro du at det er en god ide at flytte nyheder til forumet????

Afstemning sluttede 11 sep 2013 07:04

JA
3
60%
NEJ
2
40%
Skal diskuteres
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 5

Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Mark » 13 jul 2013 07:04

Min mail til redaktionen:
Jeg foreslår at vi skal flytte foreningens nyheder til diskussionsforum, som jeg har allerede oprettet viewforum.php?f=13
Nyheder skal være interaktive og nye, derfor hører de naturligt til diskussionsforum.
På hjemmeside skal ligge mere eller mindre "faste" informationer, som ikke kræver hyppige opdateringer.

Svar fra AM:
På sigt en god ide, måske. Jeg er ikke sikker. Skulle vi ikke lige tage den diskussion i forum? Det skal jo op at stå først, og det vil kræve, at samtlige medlemmer i foreningen har login. jeg sender jo ikke nyhedsbreve ud mere på mail.

> det vil kræve, at samtlige medlemmer i foreningen har login
NEJ, det skal man ikke have til at læse nyheder.
Jeg har konfigureret det sådan at det er kun medlemmer af redaktionsgruppe kan oprette topics (emner) mens alle registrerede medlemmer af forumet kan skriver kommentarer og stille spørgsmål. ALLE kan læse hvad der står uden at logge på.
PRØV DET !!!! Læg nogle nyheder og se hvad der sket
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Mark » 13 jul 2013 11:43

Jeg beder dem, som har sagt NEJ at fremlægge sin argumentation og dem, som vi gerne diskutere starte diskussionen med sin holdning og argumenter.
Hvis I ændrer sine holdninger af løbet af diskussionen I kan også ændre jeres afstemning.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf birgitte » 19 jul 2013 09:40

Kære Mark, Charlotte og Anne Marie.

Jeg skrev "skal diskuteres".

Jeg foreslår, at vi blot prøver det, og ser hvordan det virker.

Vi skal vænne os til alt det nye - og det skal de øvrige haveejere også.
Så lad os bare gøre det. Det koster ikke noget.

Betingelsen er, at du, AM har det godt med det, da det er dig, der sender nyhedsbreve ud.

Hvordan ser du på det nu?

Kh

Birgitte
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Charlotte » 19 jul 2013 19:09

Hej Alle

Det skulle da lige være fordi at vi vil trække mere opmærksomhed hen på diskussionsforum at have nye nyheder her, og de gamle nyheder på hjemmesiden.....
Men er det ikke lidt forvirrende at skulle kigge efter 2 steder, på 2 sider der ser meget forskellige ud, hvis det fx er længe siden man har tjekket hjemmesiden og gerne vil opdatere sig?
Jeg tænker det måske giver mere arbejde at skulle flytte nyheder der er blevet gamle, fra en side til en anden....
Men noglegange bliver man først klogere når noget er prøvet af...
Det var vidst et svar der tilhører kategorien "både/og" - "på den ene side og på den anden side"...

Hilsen Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Mark » 22 jul 2013 13:20

Vi skal ikke have såkaldte "nyheder" på hjemmeside fordi de er ikke nye, men samling af forskellige oplysninger, nogle af dem flere måneders gamle.
Nyheder på forumet kan nemt vedligeholdes fordi forumet er naturligt sted til den slags af informationer. Oven i købet medlemmerne kan stille spørgsmål og diskutere, dvs interaktivt deltage.
Min holdning at vi skal involvere flere i vores arbejde og aktiviteter. Vi har udmærket tekninsk platform til det hele, jeg kan ikke rigtig forstår, hvorfor vi afskærer de fleste medlemmer af foreningens informationsflow.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf birgitte » 22 jul 2013 22:21

Kære alle.

Jeg er enig med Mark i, at vi skal inddrage flere. Og at gamle nyheder ikke er NYHEDER.

Betyder det, Mark, at vi efterhånden sletter nyhederne - og fører dem over på forskellige sider på hjemmesiden, alt efter deres indhold? Og hvem gør det?

KH

Birgitte
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Mark » 23 jul 2013 13:18

Ja, Birgitte har ret i. Forum er et godt sted til at holde styr på nyheder. Det er også godt sted til at skabe og opsamle indhold som kan efterfølgende kan distribueres til forskellige steder på hjemmesien (det gør dem, som har tid, lyst og ved hvordan).
Jeg beder Birgitte at stemme ... :P :!: :!:
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Charlotte » 25 jul 2013 23:00

Det her forum er lidt svært at skrive i !!!! :evil:
Jeg er forvirret over om jeg skal trykken Indlæs -Gem- Vis prøve - Udfør..... og nu har jeg prøvet lidt forskellige "knapper". Der ligger en kladde et eller andet sted som jeg ikke kan finde nogen "knap" at trykke på for at få den vist frem igen så jeg kan lægge det på forum - ikke så brugervenligt synes jeg. Kan det laves om?
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Mark » 26 jul 2013 22:55

Forumet baseret på meget udbredt Open Source system PHPBB. Systemet konstant udvikles af meget erfarne udviklere fra hele verden som gennem årerne udarbejdet sin brugervenligheds model. Der er omfatende hjælp til forumet i form af Ofte stillede spørgsmål faq.php - kik i den.
Jeg kan foreslå at starte ny diskussion omkring hjælp til forumet fordi denne diskussion drejer sig om flytning af foreningens nyheder fra hjemmeside til forumet.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf birgitte » 27 jul 2013 07:43

Kære Anne Marie, Charlotte og Mark.

Hov, denne side er blevet meget mere brugervenlig at skrive på!! :)

1.
Det er fint nok med adgang til alle mulige og umulige spørgsmål/svar - men jeg hører til dem, der ikke orker at gå den vej, hvis jeg har et spørgsmål - måske er der flere, der har det som mig.

2.
Men jeg går stadig ind for, at vi bruger Forum. Hvis vi bliver enige om det, så skal vi på den opr. hjemmeside have forklaret, hvordan Forum virker og bruges, og at Nyhederne fremover befinder sig dér.

3.
Jeg gentager, hvorfor ikke bare give det et forsøg? Og evaluere efter fx. et ½ år

4.
Kære Mark, i stedet for fortsat at beklage dit dårlige dansk, må du meget gerne sende dine beskeder til mig på min private mailadresse, og jeg returnerer fluks dine ord i rettet dansk tilstand. Det gør jeg med glæde, og du kan kun blive bedre til dansk af det. Hvad siger du til det?

5. Hvad siger I, Charlotte og Anne Marie?

Kærlig hilsen

Birgitte
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Mark » 28 jul 2013 12:49

:arrow: Kære Birgitte
Med 75% af stemmerne flytning af nyheder til forumer er vedtaget. Så skal vi snart flytte ...
Mht mit dansk: det bliver ikke bedre hvis du retter alle mine beskeder, fordi det ikke kan være bedre :lol: Hvis du har så meget tid i overskuld til rettelse af mine tekster så kan du hellere tage en anden opgave, f. ex. styring af fælles arbejde kalender (jeg skal starte nyt emne) :P
Da jeg startede diskussionen har jeg ret til at lukke den.

Mange tak for samarbejdet
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Charlotte » 28 jul 2013 15:51

birgitte skrev:Kære Anne Marie, Charlotte og Mark.

Hov, denne side er blevet meget mere brugervenlig at skrive på!! :)

1.
Det er fint nok med adgang til alle mulige og umulige spørgsmål/svar - men jeg hører til dem, der ikke orker at gå den vej, hvis jeg har et spørgsmål - måske er der flere, der har det som mig.

2.
Men jeg går stadig ind for, at vi bruger Forum. Hvis vi bliver enige om det, så skal vi på den opr. hjemmeside have forklaret, hvordan Forum virker og bruges, og at Nyhederne fremover befinder sig dér.

3.
Jeg gentager, hvorfor ikke bare give det et forsøg? Og evaluere efter fx. et ½ år

4.
Kære Mark, i stedet for fortsat at beklage dit dårlige dansk, må du meget gerne sende dine beskeder til mig på min private mailadresse, og jeg returnerer fluks dine ord i rettet dansk tilstand. Det gør jeg med glæde, og du kan kun blive bedre til dansk af det. Hvad siger du til det?

5. Hvad siger I, Charlotte og Anne Marie?

Kærlig hilsen

Birgitte




Kære alle
Jeg mødes med Anne Marie i morgen mandag, og så snakker vi hjemmeside. Det er mest AM der skriver nyheder op hjememsiden, og det er vigtigt at vi har en eller anden konsensus omkring hvordan vi ønsker at arbejde. Tages der beslutninger via Forum??
Der skal noget indhold på hjemmesiden, og jeg vil prioritere mine kræfter dér. Jeg er stadig i fuld gang med at lære nye ting heletiden og det tager tid! Jeg synes der skal ret så mange grå celler til at huske de tekniske ting og det her er frivilligt arbejde. Så dem der har overskuddet til at gå igang med forum er velkommen til det.
Mit forslag til en plan er som følger:
Jeg holder møde med AM i morgen ang indhold på hjemmesiden.
Jeg er tovholder for at lægge det på hjemmesiden (og har stadig noget at lære ang dette)
Jeg kunne tænke mig at Birgitte, Anne Marie og jeg holder et møde inden længe, hvor vi 3 kan sidde og aftale arbejdsgange for at skrive og rette.
Den ide har jeg kort forelagt AM i dag, og jeg håber vi sammen i morgen få mere klarhed over indhold.
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf birgitte » 28 jul 2013 19:35

Kære Charlotte.

Det lyder som en god plan.

Jeg vil kunne mødes med jer den 5. og 8. august.

Lad mig høre, hvad I finder ud af.

KH

Birgitte

Mark, hvorfor stod der locked, da jeg skulle svare Charlotte - men alligevel virkede knappen, da jeg trykkede?
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Flytning af Nyheder til forumet

Indlægaf Bjarne » 04 sep 2013 19:46

Jeg vil vil sige at forummet er nemt at bruge ( bare lige lidt ændringer som er nævnt i en anden tråd ) men det skal vel være så enkelt som muligt at finde Nyheder for alle der er interesseret i dette, så for mig at se er "Forsiden" det rigtige sted at placere dette .
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18


Tilbage til Redaktionen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron