Redaktionsmøde 10.07.13

Here diskuterer vi emner omkring databehandlig, informationsflow, hjemmesider, infosystemer osv. Primær målgruppe er Solvangs redaktionsgruppe.

Redaktører: Mark, Solvangs redaktion

Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf annemarie » 10 jul 2013 22:25

Tak for et godt møde, selvom jeg ikke var der. Havde ikke regnet med, der kom så mange i kontortiden, men sådan er det hver onsdag.
Jeg har oprettet en mappe, ude i venstre side på hjemmesiden, der hedder websitedokumenter. Den er jeg begyndt at fylde op med dokumenter, der er offentligt tilgængelige med vise-adgang. Så skal dokumenterne bare fordeles rundt på de forskellige sider og undersider.
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf Mark » 11 jul 2013 10:25

Selvom jeg har hjulpet dig at oprette denne mappe (websites) er jeg i tvivl om det er relevant af have den på foreningens site. Du skal prøve at nævne målgruppen for de docs som ligger der.
Jeg kan foreslå af diskutere det here på forumet.
Vi mangler stagivæk Charlotte som medlem af forumet. Birgitte har medt sig og jeg har aktiveret hende.

Til at overvoge emnet skal man markere "Notify me when a reply is posted" mens du står i dit indlæg (se billede)

Hvis jeres konti er også på engelsk send mig e-mail (mark@solvang-hf.dk) eller gennem forumet
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf birgitte » 11 jul 2013 17:23

Tak for mødet i aftes. Dejligt du er parat til at lære teknikkerne, Charlotte og at du Mark kan lære hende det.

Jeg synes du er god til at få fat i det, Charlotte.

Jeg lærte at gå ind og lave korrektur på nogle tekster på hjemmesiden, det er nu sket.

Kærlig hilsen

Birgitte
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf birgitte » 11 jul 2013 17:25

Mark, kan vi få bogstaverne lidt større?- Jeg finder det anstrengende at læse dem med mine øjne, og synes siden med forum er ret mini.

Kh

Birgitte
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf Mark » 11 jul 2013 21:43

Det er din browser der viser for småt
Tryk + tegn men du holder Ctrl knap nede
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf Charlotte » 11 jul 2013 22:33

Jeg har lige skrevet et svar til Anne Marie og så blev det åbenbart gemt som en kladde ???? Nu kan jeg ikke finde kladden hvor den ligger.
Jeg har lavet en stor fejl på Solvang hjemmeside i min iver efter at prøve mig frem og tanketorsk.... Undskylder mange mange gange, men jeg kom til at slette den mappe som Anne Marie har lagt ud i venstre side i boksen fordi jeg bestemt troede jeg huskede fra i går, at jeg skjulte den så ikke den var synlig..... og jeg øvede mig på lidt ting fra i går :oops: :roll: :oops: :roll: meget undskyld Anne Marie !
Hvor mon min kladde blev af?? Skal jegmon trykke på Indlæs, Gem eller på Udfør ??

KH Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf birgitte » 11 jul 2013 22:36

Tak, Mark, det hjalp! :)

KH

Birgitte
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf Charlotte » 11 jul 2013 22:45

annemarie skrev:Tak for et godt møde, selvom jeg ikke var der. Havde ikke regnet med, der kom så mange i kontortiden, men sådan er det hver onsdag.
Jeg har oprettet en mappe, ude i venstre side på hjemmesiden, der hedder websitedokumenter. Den er jeg begyndt at fylde op med dokumenter, der er offentligt tilgængelige med vise-adgang. Så skal dokumenterne bare fordeles rundt på de forskellige sider og undersider.





................ Nu roder jeg vidst lidt rundt: Ville prøve at finde min kladde og trykkede igen på Anne Maries indlæg: Kladden er væk. Nå men jeg prøvede på hjemmesiden at gå tilbage for at gendanne tidligere historik, og kunne ikke finde ud af at gendanne den version, hvor jeg kom til at "skjule / slette" den mappe Anne Marie havde oprettet (se mit indlæg længere nede på siden her.....)
KH Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf Charlotte » 11 jul 2013 22:54

Nu har jeg skrevet indlæg på 2 forskellige måder.... (et nyt + en kommentar til et indlæg der var der i forvejen) hvad er egentlig smartest? Det kan være svært at følge en sti "svar på indlæg", når indlæg bare skrives kronologisk dernedad...
KH Charlotte
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf Charlotte » 11 jul 2013 22:56

Også tak for et godt møde i går :-) Glæder mig til tingene falder mere på plads og super dejligt med opbakning fra jer alle ;)
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Redaktionsmøde 10.07.13

Indlægaf Mark » 11 jul 2013 23:10

Spendende diskussion. 4 forkellige emner. Svært at finde ud hvad og hvordan man skal svare til hvert indlæg. Alligevel god start.
Jeg finder interessent flisetilbud fra AM på Loppemarked, hun skal bare svare på mit spørgsmål om størrelsen.
Kom godt i gang :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :oops: :oops:
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58


Tilbage til Redaktionen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron