Fejltagelse med forumet

Fejltagelse med forumet

Indlægaf Mark » 06 aug 2013 21:20

Hvad mangler vi til at tiltrække flere brugere (både Solvangs og fra andre haveforeninger)?? Muligvis ide med forumet var en fejl og vi skal nedlægge det? :? :oops: :geek: :(
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf annemarie » 07 aug 2013 10:10

Selvfølgelig er det en god ide!
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 03 sep 2013 19:46

Bare et lille "pip" ;o)
Ideen er god nok men Mark tænk på at det har/er sommer og hvem søren sidder så og surfer på hjemmesider ?
lad vinteren går og så skal der nok være flere der er hoppet på "vognen" ;o)

Jeg er først kommet på nu selvom jeg har haft muligheder for det længe ;o)
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 03 sep 2013 19:51

Jeg fik ikke lige hørt Mark om hvad han mente med : andre foreninger.
Ville du lave forummet åbent for alle ?
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Mark » 03 sep 2013 20:25

Forumet (fora) er allerede lukket for fri registrering, så er der kun kendte (godkendte) personer kan bliver medlemmer (skrive, besvare og får adgang til lukkede fora). Solvangs kolonister er ikke særlig begejstret med vores web aktiviteter (det har jeg undersøgt personligt på loppemarked). I øjeblikket er der kun 3-4 stykker der bruger forumet.
Jeg mener at andre haveforeninger skal også have mulighed at deltage i diskussioner og kommer med deres meninger og erfaringer. På den måde kan forumet påføles med indhold og bliver interessent. Jeg forsøger at "provokere" brugerne med alle mulige spændende emner, men det er kun få medlemmer der deltager i diskussionerne.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 03 sep 2013 20:48

Hjemmesiden er først nu begyndt at få "indhold" indenfor de sidste 1-2 mdr.
Det er nyt for alle medlemmer at vi har et sted med mange muligheder !
Kan hjemmesiden ikke få en tæller så det er til at følge med i hvor mange der benytter den ?
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf annemarie » 04 sep 2013 11:40

God ide med en tæller. Har selv tænkt på det tit.
I øvrigt er jeg enig med Bjarne i at slå koldt vand i blodet og lade teknologien finde sin naturlige plads som et udmærket redskab, men ikke nødvendigvis centrum for haveforeningen. Der er to slags mennesker: dem, der er sociale på nettet, og dem, der snakker sammen. Begge dele er godt - og lige godt!
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Mark » 04 sep 2013 12:48

Jeg har allerede lagt en tællervpå hjemmesiden og oprettet statistik side på Goog analytics. Elektronisk databehandlig er ikke principelt center for foreningen men redskab til at gøre tingerne bedre. Begge kommunikationsmetoder (personlig og elektronisk) skal fornyftigt kombineres. Problet er at de "elektroniske" medlemmer blev nedprioriteret i lang tid. Indføring af elektronisk kommunikation og databehandling betyder IKKE at den anden part af foreningen (personlig kommunikation) skal nedprioriteres men skal hjælpes med at supplere kommunikation med elektroniske medier, de skal bare vise interesse.
Jeg blev bedt både af tidligere bestyrelse og nuværende at hjælpe med databehandlig og elektronisk kommunikation. Da jeg indført de muligheder viste det sig at foreningen er ikke parat til at bruge dem. Det kunne ikke betale sig at indføre helt simple "gammel dags" værktøjer og teknikker da de efterhånden falder fra og forsvinder så skal man bruge resurser igen og igen til at nå udviklingen. Problemet med moderne teknologier at først man ønsker sig en moderne bil men bagefter bliver nødt til at læere hvordan den skal styres. Hvis man ikke ønsker til at lære det så skal man gå til fods, fordi gamle og simple biler efterhånden udgår.
Jeg har opbyget et relativt moderne elektroniske hus til foreningen medlemmer, så skal de medlemmer som har interesse til de skal vise sig, samt bruge og vedligeholde huset ellers det efterhånden nedbrydes og dør som elle huse uden beboere.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf annemarie » 04 sep 2013 13:42

Jamen, jeg er fuldstændig enig med dig!
Du er bare utålmodig og skal passe på, du ikke falder i den fælde, der hedder: Hvis ikke, de andre gider, så gider jeg heller ikke! Du ved, hvor meget drev og website betyder for foreningens administration, og jeg er dig dybt taknemmelig for din indsats, men det tager tid at implementere ny og mderne teknologi på brugerniveau især i den del af foreningsdanmark, der har meget gamle traditioner. Det er noget nyt og noget gammelt, der støder sammen, og det støder også sammen indeni mennesker. Alle, der kommer forbi foreningshuset, ser computeren åben, og jeg viser tit systemet, hvor tingene ligger, hvordan man åbner, eller jeg laver en udskrift af noget, jeg skriver, mens de venter. Flere og flere af "de gamle" begynder at interessere sig for websitet og går på computerkursus rundt omkring, og jeg tilbyder altid en hurtig gennemgang på kontoret. Jeg har aldrig nogensinde hørt et ondt ord om den nye info-form, og kun 2 medlemmer har bedt om at få en papirudgave, så folk bruger det , men foreløbig kun passivt. Problemet er at få indarbejdet den interaktive praksis, men det vil komme helt af sig selv, og jeg tror, vi skal have tålmodighed i et par år, før vi ser resultat i form af aktiv anvendelse af mulighederne. På efterårsmødet vil vi præsentere hjemmesiden, herunder selvfølgelig Diskussionsforum, og her ønsker jeg ikke at lægge øre til dine beklagelser, for solvang-hf.dk er en eminent arbejdsform, jeg meget nødig vil opgive. Når Facebook er mere populært end Solvangs diskussionsforum, er det fordi foreningsarbejde og anvendt demokrati i det hele taget må vige pladsen for velfærd og individualisme.
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Mark » 04 sep 2013 14:05

:lol: jeg tit lægger klager, beskeder og mærkelige forespørgsler om legehuse af beton til at påfylde de tomme kasser med indhold, samt til at provokere folk til at kommer med kommentarer, som er også er unikt indhold :oops: Jeg ved godt at det fungerer. Oven i købet hyppige indlæg på forumet inspirerer søgemaskiner at intensivt indeksere forumet, så der er flere medlemmer kan finde os på google og yahoo :lol:
Men tak for din pæne og lange kommentar :lol:
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 04 sep 2013 18:53

Jeg vil åbne en ny butik med helsevarer. Jeg køber en butik ( hvor der ingen butik har været før )
og så sætter jeg i min butik og venter på at der kommer kunder !!!!!!

Efter 8mdr bliver jeg lidt "træt" af at der ingen kunder kommer !!!!!!
Ups tænke tænke ? annoncere ? flyers ?

Annoncere = gøre opmærksom på "produktet" er da vejen frem finder jeg ud af ;o)
Feks. Opslag i Solvangs info tavler.

Måske vi skal ( dem der er med i forummet ) lige nævne for dem vi møder at der findes sådan et og hvad man kan bruge det til ;o)
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 04 sep 2013 19:11

OT :
Jeg mener der er et problem !

Hvis jeg vil oprette en ny "tråd" har jeg ikke mulighed for det !!
Hvorfor ikke ?
Er det sådan at jeg skal opsøge en - falde på knæ ;o) for at spørge om jeg kan få lov til dette ?
Burde det ikke være sådan at alle der er med i forummet kan oprette "tråde" ?

Hvis jeg vil høre lidt om svalens vej til Afrika hvor gør jeg dette ?
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Mark » 04 sep 2013 20:45

Du skal ikke overdrive Bjarne. Hvis du ikke har adgang til nogle funktioner (f ex starte nye diskussioner) så skyldes det manglende konigurering af rettigheder og det er min opgave. :oops: Send mig besked i hvilken forum du ikke kunne starte diskussion.
Oven i købet hvis du er så skarp med kritik ("fader på knæ" osv) så må du gerne tilslutte redaktionsgruppen og selv bestemmer hvem, der har adgang til hvad. Jeg savner dig i vores elektroniske aktivitetr ellers sidder jer aline i selskab med de stærke kvinder.
Jeg skal nok tjekke dine rettigheder på forumet.
Fremover bare send mig besked om fejl eller mangler uden at "falde på knæ" :evil:
Bladt andet kan du også bestille nyt forum til vurderingsudvalget hvor du skal bliver leder, moderator og administrator ;)
Jeg tro at jeg skal snart lukke diskussionen fordi den bliver for bred og fordi forumet fungerer aliigevel så er emnet er ikke mere aktuelt :mrgreen:
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 06 sep 2013 11:00

Du ved godt Mark at overdrivelse "fanger" godt ;o)
Jeg mener at have læst at det kun var muligt for enkelte at oprette nye "tråde" og jeg har ikke set en knap til at starte en ny "tråd".
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Mark » 06 sep 2013 12:44

Jeg tænker på at komme efter fliser på søndag så kan jeg også kigge på din forums konto. Jeg har tjekket dine rettigheder og de er OK til at starte nye diskussioner. Der er 2 større knapper nå du står i et besemt forum (ikke hvis du står i oversigten af fora).
Du har ikke rettigneder at starte diskussioner i Nyheder, Bestyrelsen (det har jeg heller ikke) og måske Salg af haver.
Jeg har konfuriret rettigheder efter min forestilling hvordan de skal ser ud. I virkligeden der er organisation,der skal afgøre hvem har ret til hvad. Jeg har desvørre ikke hørt noget som helst fra organisationen (dvs vore forening, redaktionsgruppe, bestyrelsen osv)
Hvis du du interesseret til at hjælpe at udforme forums indstillinger må du fortsætte diskussion som jeg startede længe siden viewtopic.php?f=5&t=11
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 06 sep 2013 19:03

Jeg har også taget de første ca 60 fliser op i dag og de ligger klar til afhentning lige indenfor lågen ( de næste er klar når disse er fjernet ;o)
50x25 fliser har jeg også mange af pt ca 40 !
Jeg har fundet en knap der kan bruges ( om den har været der hele tiden er ikke til at sige - jeg må prøve at finde på noget interesant ;o)
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Mark » 06 sep 2013 21:15

Jeg siger hjerelig tak. Min søn har lovet at hjælpe mig med flytning af fliser ellers tager jeg dem i flere opgange. Jeg skal lægge dem under huset så følger du hjemme når du kommer på besøg :)
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Fejltagelse med forumet

Indlægaf Bjarne » 07 sep 2013 18:59

Øj jeg glæder mig allerede til at have et "nyt hjem" ;o)
Jeg regner med at være i haven kl ca 1200 og kan da godt hjælpe dig med at læsse traileren ;o)
Hvornår forventer du at være færdig med byggeriet ?
Bjarne
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19 jul 2013 08:18


Tilbage til Chat og pjat

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron