Styring af kalender for fælles arbejde

Her kan du bytte din arbejdsdag i foreningen og diskutere emne omkring fælles arbejde. Primær målgruppe er Solvangs medlemmer

Jeg vil gerne have en person, som styrer Fælles arbejde kalenderen

Afstemning sluttede 12 aug 2013 13:03

JA
3
100%
NEJ
0
Ingen stemmer
Jeg er lige glad
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 3

Styring af kalender for fælles arbejde

Indlægaf Mark » 28 jul 2013 13:03

Jeg kan foreslå at bestyrelsen indfører en ordning (og finder en frivillig person) til at styre kalender for fælles arbejde. Hvis nogle personer er enige til at bytte deres arbejdsweekend så skal de kontakte den ansvarlige person som skal foretage ændringer i kalender for fælles arbejde. Det er meget nemt at styre kalender, der ikke kræves specielle kvalifikationer.
Jeg håber at bestyrelsen vil acceptere ordningen og nolge frivillige melder sig til funktionen.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Styring af kalender for fælles arbejde

Indlægaf birgitte » 28 jul 2013 13:12

Kære Mark.

Jeg vil ikke påtage mig opgaven med at styre kalenderen. Men tak for tilbuddet.

KH

Birgitte
birgitte
Lidt aktiv bruger
Lidt aktiv bruger
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10 jul 2013 20:54

Re: Styring af kalender for fælles arbejde

Indlægaf annemarie » 02 aug 2013 14:14

Jeg vil gerne styre kalenderen, indtil en repræsentant fra miljøudvalget - her tænker jeg på Charlotte 59 - får lært at bruge google. Jeg skal lige oprette en konto til hende og derefter sætte hende ind i tingene, så er jeg sikker på, hun gerne vil. Det er i forvejen hende, der laver planen hvert år. Hidtil har den været et worddokument uploadet til drev og lagt på kalenderen som vedhæftet fil og på hjemmesiden, men jeg er ved at lave et nyt dokument, som ligner det gamle med de oplysninger, som plejer at stå på sedlen - nu med oplysning om arbejdsformand og repræsentant for bestyrelsen, noget om udeblivelse og oplysning om, hvordan man bærer sig ad med at bytte i forum, - regler for ansvar etc.
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Styring af kalender for fælles arbejde

Indlægaf Charlotte » 03 aug 2013 22:44

Hvis der er en person der gerne vil styre den fælles kalender, er det i orden. Men der er nogle spørgsmål der skal overvejes:
Hvem har ansvaret for at finde en vagt, hvis man ønsker at bytte sin vagt væk og det ikke er til at finde en afløser? Er det den person der ønsker at bytte - eller er det den persom der har fået opgaven at finde en anden at bytte med?
Men hvilken frist er det rimeligt at ændre i den fælles kalender?
Hvis det er meningen at der skal være det samme antal personer på fællearbejde hver gang, så kræver det et "bytte", og skal man så holde øje med om der bliver flyttet rundt på den dato man selv har regnet med at skulle arbejde?

Egentlig stemmer jeg for at man selv er ansvarlig for at bytte egen vagt, og en side på forum for den slags opslag og ønsker er fint, hvis ikke den gammeldags metode med at snakke med sine naboer virker.
Men som sagt. Fint for mig hvis der er en der gerne vil påtage sig opgaven. :geek:

Hilsen Charlotte - Have 18 (undskyld jeg ikke fik det skrevet i første omgang)
Senest rettet af Charlotte 04 aug 2013 20:41, rettet i alt 1 gang.
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13

Re: Styring af kalender for fælles arbejde

Indlægaf Mark » 04 aug 2013 06:48

AAAAAAAAAA, AAAAA, AAAAAAAAAA :mrgreen: :x :mrgreen: :evil: Det skal ikke være så kompliceret.
To personer møder hinanden (lige meget hvordan, på Internettet, hos venner eller bare på gaden), bliver forelsket og beslutter at giftes. De går til myndigheder or registrerer deres ægteskab. De kan også bo sammen uden at gifte sig men det kan give juridiske problemer.
To personer beslutter at bytte deres arbejdsweekend, det er lige meget hvordan de finder hinanden. De henvender sig til kalenderstyreren på tlf, email eller personlig og beder om at bytte deres vagter på kalenderen. That's it ...
I øvrigt vil jeg meget gerne sende mine ønsker om arbejdsdatoerne i begyndelsen af året (inden kalenderen bliver udformet) fordi jeg ved godt hvornår jeg skal rejse eller holde ferie. På den måde kan jeg slippe for at gå runde mellem naboer til at finde en afløser.
Det er nemt at styre goog kalendere, vi skal bare finde en frivillig som har lyst til at tage mod henvendelserne og kan redigere kalenderen.
Jeg håber at der skal findes også andre personer end AM, som siger altid JA hvis andre afviser opgaven. Det er en let rutine som kan udføres af alle, man skal bare vide hvordan man tænder computer eller ha en smartphone.
Mark / Forum admin
Hjemmeside http://mark.semelis.dk
Solvang i Roskilde
(beklager mit dårlige dansk)
Brugeravatar
Mark
Site Admin
Site Admin
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2013 03:58

Re: Styring af kalender for fælles arbejde

Indlægaf annemarie » 04 aug 2013 13:20

Jeg er helt enig med Mark. Jeg kan ikke se problemet. Det skal selvfølgelig aftales mellem parterne, når man bytter, og man henvender sig så til den, der styrer kalenderen.
PS. Hvorfor virker mine smilies ikke? Der står bare kolon D f.eks., er det fordi, de først kommer på med billede, når man har [i]sendt?[/i]
Brugeravatar
annemarie
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12 jun 2013 21:48

Re: Styring af kalender for fælles arbejde

Indlægaf Charlotte » 04 aug 2013 20:47

Helt fint - når der findes en så enkel løsning på det ;)
Hilsen Charlotte - Have 18
Charlotte
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 jul 2013 22:13


Tilbage til Fælles arbejde

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron